Meidän ihana suomenmatka

Nyt ollaan tultu kotiin ihanan matkan jälkeen. Aloitetaan alusta.


Sunnuntai 21 elokuuta lähdettiin äitin kanssa matkalle Suomeen. Lentomatka meni hyvin. Satu ja Juha oli meitä vastassa ja vei meidät niitten kämpälle joka oltiin saatu lainata. Kun ne oli näyttänyt meille kaiken mitä meidän oli hyvä tietää ne lähti takas Tampereelle.  Me mentiin aikaisin nukkumaan että jaksetaan huominen päivä. 


Maanantaina me lähdettiin kaupunkiin. Bussinikkunasta minä näin Arabia Alueen missä oli museo ja outlet. Se näytti jännittävältä niin päätettiin että yritetään mennä sinne joku päivä. Kun tultiin kaupunkiin äitin kahvihammasta kolotti niin oli pakko aloittaa kaupunkireissu Fazerin kahvilassa. Kun minä olin valmis niin lähin Eurokankaaseen. Kesti yksi tunti ja nelkytviis minuuttia ennen kun tulin ulos yhden jättikassin kanssa joka oli täynnä kankaita.


(null)

Minä halusin myös Sinelliin ja Askarelliin. Kun minä olin siellä äiti yritti saada Juuson yhteyttä koska me oltiin päätetty syödä illallista yhdessä. Kun minä olin valmis Juuso oli vastannut ja ehdottanut ravintolaa. Me mentiin sinne häntä odottamaan. Kun Juuso tuli hänellä oli myös tyttöystävänsä Jenni mukana. Oli tosi kiva tavata ne molemmat. Syötiin ja puhuttiin kauan aikaa. Sitten lähdettiin kaikki kotiimme. 


Tiistaina mentiin katsomaan sitä Arabiaaluetta. Alakerrassa oli Pentikin, Finlaysonin ja Iittalan outletit. Aloitettiin siellä ja tehtiin vähän låytöja. Sen jälkeen mentiin katsomaan museon näyttelyä Arabian ja Iittalan historiasta. 


Keskiviikkona pidettiin kotipäivä ja äiti kävi kampaajalla. 


Torstaina lähdettiin Korkeasaaren. Matkanvarrella syötiin muikkuja ja mustekkalarenkaita satamassa. Äiti sai ilokseen nähdä vartijaparaatin linnan pihalla. Minä katselin mitä torilla myytiin. Sitten mentiin lautalle. Onnistuttiin näkemään ainakin karhut ja muutama kissaeläin.


Perjantaina oli aika lähtea Tampereelle viettämään hääviikonloppua. Juna lähti aamupäivällä. Kun tultiin perille Satu oli meitä vastassa. Ensimmäisenä äiti ja minä laitettiin meidän sviitti, asuntoauto kuntoon Juhan kanssa. 


(null)



Kun sviitti oli kunnossa minä menin moikkaamaan Jallua joka oli päässy laavulle Minnan, Jounin ja Jessen kanssa. Sitten mentiin kaikki laittamaan juhlapaikkaa kuntoon. Siellä oli Ninnin Lassin perheet, sukulaisia ja kavereita. Työtä riitti koko illaksi. Minä olin saanut kunniatehtävän tehdä istumakortit. Illanmittaan sinne tuli vielä lisää porukkaa auttamaan.  


Lauantaina talo heräsi aikaisin. Satulla oli kampaaja ja meikkaus aamulla ja lähti sinne kun me muut valmisteltiin viimiset. Minä otin pienet nokoset että jaksaisin illan.Sinä aikana oli  Roopekin tullut. Lounaan jälkeen oli aika pukeutua hienoksi ja lähteä kirkkoon. Hääseremonia oli kaunis. Vihkimisen jälkeen tuli Juhan mustangi hyvään käyttöön hääautona. 

Kun kaikki vieraat oli juhlapaikalla hääpari tuli ja oli aikaa onnitella heitä. Sitten oli ruokaaika. Ruoan jälkeen meillä oli aikaa seurustella toisten vieraitten kans  ennen kun oli aika leikata hääkakku. Kun kakut oli syöty alkoi ohjelmat. Jenni, morsiamen sisko suoritti kaikki kaason tehtävät mainiosti. 

Vähän ajan päästä tuli myös bändi ja oli häävalssin aika. Kun bändillä oli tauko oli aika heittää morsiuskimppu ja sukkanauha. Jenni oli jo päättänyt että hääkimppu oli hänen. Sanottu ja tehty. Entisenä sulkispelaajana voi vissiin ottaa kiinni mitä vaan joka ilmassa lentää. Sukkanauhan sai hääparin kaveri. Sen jälkeen minä ja äiti sanottiin kiitos ja hyvää yötä.  

 

Sunnuntaina siivottiin juhlapaikka ja sanottiin näkemiin kaikille joka lähti kotiin. Kesken kaiken Jari tunsi itsensä vähän hylätyksi ja päätti pelotella meitä kaikkia leikkimällä piilosta. Sitä etsittiin sekä sisältä ja ulkoa. Onneksi kaikki loppui hyvin kun Jari yhtäkkiä ilmestyi kun taivaasta tippuneena Jennin huoneeseen. Sitten vielä Urho tuli hoitoon ja nyt olin saanu tavata kaikki jotka halusin. Kun olin unohtanut jättää häälahjani lahjapöydälle annoin sen henkilökohtaiseksi ennen kun hääpari lähti häämatkalle. 


Tuli maanantai. Satu lähi töihin. Juha teki etätöitä. Aamupäivällä sanotiin Jennille ja Jarille näkemiin kun ne lähti takaisin Turkuun. Äiti ja minä pidettiin Urhosta huoli ja pakattiin meidän tavarat. Sitten oli meidän vuoro koittaa hääautoa. Saatiin pieni kyyti kun auto ajettiin takaisin talliin. Lopetimme matka ravintolassa Satun ja Juhan kanssa ennen kun lähdettiin Juhan mukana takas Helsinkiin.  


Tiistaina lähdettiin takaisin Ruotsiin. Paljon kiitoksia teille kaikille ihanasta hääpyhästä.    






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0