En härlig helg full av vänskap

Denna helg har verkligen gått i vänskapens tecken. Jag har umgåtts med vänner, träffat gamla vänner och fått nya vänner. Jag har bott hemma hos mamma hela helgen. I lördags hade jag återigen blivit rekryterad som loppisassistent till Frida. Den här gången på Megaloppisen i Solnahallen. Det blev en tidig morgon för mig. Redan strax efter åtta tog jag mitt pick och pack för att möta upp Frida. Denna gång hade jag själv inget att sälja. Det jag bidrog med var något att sitta på, kanelbullar, glatt humör och trevligt sällskap. Det räckte tyckte Frida för hon hade mer än tillräckligt att sälja själv.


Jag råkade vara lite tidig men fick komma in och lyckades hitta Fridas säljplats. Vi hamnade i ett lite mindre rum längre in i lokalen. När Frida också var på plats började vi plocka upp hennes saker. När allt var upplockat och det var dags för Frida att prismärka tyckte hon att jag kunde gå och titta runt lite under tiden innan det kommit alltför mycket folk.


När jag tittat runt en stund fick jag mig en glad överraskning för plötsligt fick jag syn på min gamla dagmamma Erika som stod och sålde där med sin svärmor. Det var jättelänge sedan vi sågs så vi båda blev glada över att se varandra. Jag stannade en stund och pratade vid deras bord. Erika hade rensat ut lite pysselsaker hemma som hon ville ge mig. Då undrade jag om hennes man Nicke kunde komma förbi med dem. Hon sa att det kunde han säkert för han skulle ändå komma och hämta henne sen. Efter en trevlig pratstund gick jag vidare. Min tanke var att bara vara säljassistent idag men kunde inte låta bli att fynda lite iallafall bland annat en ny vän. 


(null)

När jag kom tillbaka till Frida var hon klar med prismärkningen så jag löste av henne så hon också kunde ta ett varv runt. Även Frida kom tillbaka med några små fynd. Frida var väldigt glad att hon fått den plats hon fått. Det var tydligen väldigt trångt och mycket folk i det stora rummet sa hon. Efter en stund började besökarna även hitta in till vårt rum och Fridas försäljning började komma igång. Sen fick vi besök av Fridas mamma Anita och moster Annelie. Även de sa att det var fullt med folk och därav väldigt varmt i det andra rummet. Det hade tagit en stund för dem att komma igenom folkmassan in till oss. De hade iallafall tittat på nästan allt där ute och fyndat lite. Det är alltid roligt att träffa Fridas familj. När jag tog en toapaus fick jag nästan en chock när jag kom ut i det stora rummet. Megaloppisen gjorde verkligen skäl för sitt namn. Jag kom knappt fram. Efter en stund lugnade det dock ner sig och Anita och Anneli kunde ta sig ut lättare. Då passade även Frida på att smita ut och köpa lunch till oss. Samtidigt mötte hon upp våran kompis John. När Frida och John kom tillbaka var jag riktigt hungrig. Medan jag och Frida åt passade John på att fynda lite. 


När lunchruschen var över och John också hade gått tog jag och Frida varsitt varv till. Jag började mitt varv vid Erikas bord. Det var verkligen perfekt tajming för Erikas dotter, min gamla lekkamrat  Kim hade precis kommit dit med sina barn. Jag minns inte ens när vi sågs sist så det var jätteroligt att träffa henne och få se hennes söner. Både jag och Frida gjorde några fynd även på runda nummer två. 


Strax efter halv fyra kände vi att nu kommer det nog inte så många fler och började så sakteliga packa ihop. Medan vi packade ihop kom Erika in med pysselsakerna hon lovat mig. Nicke kom också och hälsade på oss. Det var roligt att träffa honom med för vi har inte heller setts på ett tag. Jag blev jätteglad för sakerna jag fick. Det blev en del för mig att frakta hem. Tur att jag lånat mammas dramaten. Jag och Frida tog sällskap en bit på vägen hem. 



Igår söndag hade jag bestämt träff med min gotlandsvän Yvonne då hon mellanlandade i Stockholm innan hon skulle iväg på en kryssning. I somras när jag och mamma var på Gotland beställde Yvonne en hoodie av mig och hennes man Ronnie beställde tre kuddar av mig. Under hösten har jag då färdigställt deras beställningar som tillslut blev ganska stor och skrymmande. Det var svårt att hitta något passande att skicka i utan att det blev för skrymmande och dyrt. Därför bestämde vi att avvakta och försöka mötas upp någonstans. 


Det lyckades vi då med igår. Efter lunch åkte jag och mamma in till city där mötte upp Yvonne och hennes vän Lily som också skulle med på kryssningen. Det var första gången jag träffade Lily men vi fann varann och hade tydligen mycket gemensamt.  Tillsammans hamnade vi på ett sushiställe på centralstationen för Yvonne älskar sushi och tydligen Lily också. Jag och mamma hade redan ätit så vi nöjde oss med fika. Vi hade väldigt trevligt. När vi hade ätit och fikat klart tittade Yvonne igenom beställningen. Hon blev jätteglad och nöjd över sin hoodie och tyckte kuddarna var väldigt fina. Sedan var det tyvärr redan dags för oss att skiljas åt. Jag och mamma åkte hem till henne. Yvonne och Lily gick mot bussen som skulle ta dem till båten och den förhoppningsvis härliga kryssningen. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0