Nästa: Destination Gotland

Igår var det dags för etapp två på vår resa Nynäshamn - Visby. Vi vaknade tidigt och började med att avnjuta en stadig hotellfrukost. Sen packade vi ihop oss. Vi hade lite tid över så vi satte oss och solade lite på hotellets veranda. Sedan begav vi oss mot båten.

Det resan var verkligen ett äventyr för sig. Först väntade en lång stunds köande för att lämna in våra resväskor sen mycket väntande i en stor folkmassa för att komma ombord. När vi väl fick kliva på båten letade vi först upp våra platser för att lämna våra ryggsäckar där. Sen gick vi för att leta upp restaurangen för nu var vi rejält hungriga på lunch. När vi väl hittat restaurangen fick vi en chock. Det var otroligt mycket folk där. Alla hade tänkt som vi, äta lunch så fort man kommer ombord. Så vi fick bita ihop, ställa oss i kön och beställa vår mat. Efter maten återstod att vänta de timmarna som återstod innan vi kom i land.

(null)

När vi kom i land blev vi väl välkomnade av Yvonne och hunden Joy. Sista ansträngningen för starka mig att springa efter våra resväskor. Då vi tog det lugnt av båten hade en stor folkmassa redan samlat sig runt bagagebandet. Dessutom snurrade bandet väldigt fort men jag lyckades fånga båda väskorna. Sen blev det kramkalas. Först med Joy och Yvonne sen med Ronnie som stod och väntade vid bilen.

Nu började semestern på riktigt. På vägen ut till Torpet stannade vi och handlade. När vi kom fram installerade vi oss i gästhuset. Sen åt vi middag och umgicks hela kvällen. Precis innan läggdags tittade vi in hos grannarna som precis hämtat hem en ny familjemedlem. Låt mig presentera Leonbergervalpen Nettan 9 veckor.

Idag då började vi med att åka och sätta upp det tekniska inför morgondagens konsert vilket inte gick helt utan komplikationer. När det var klart åkte jag mamma och Yvonne till Slite för en liten loppistur. Vi hittade inga loppisar på vägen så det fick bli Röda korsets butik Kupan i Slite. Där gjorde vi alla några fina fynd som firades med fika. När vi fyndat och fikat klart ville mamma ner och titta på stranden så vi gick dit. Mamma och Yvonne kände på vattnet medan jag samlade snäckor. På vägen från stranden fick vi syn på en familj som bar på pizzakartonger. Då blev vi så sugna på pizza att vi avslutade kvällen på en pizzeria.